8-weekse groepstraining

minder stress en meer genieten van het hier-en-nu

Mindfulness betekent gewoon: bewust zijn van je ervaring in dit moment, met een open aandacht aanwezig zijn in het hier en nu.

Mindfulness helpt je om meer te genieten van mooie momenten en bewust om te gaan met stress. Je leert je aandacht te sturen en daarmee afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je gaat steeds sneller automatische reacties herkennen. Zo kun je bewuster omgaan met momenten wanneer het even niet gaat zoals je wilt. Kortom: mindfulness helpt je om met focus en plezier midden in het leven te staan.

Waarom een training volgen?

Gewoon aanwezig zijn klinkt misschien eenvoudig, maar makkelijk is het niet. Hoe vaak vliegen we niet op de automatische piloot?

Door opmerkzaamheid te trainen kun je steeds vaker zien waar je aandacht is, en bewust kiezen waarop je het wilt richten. Opmerkzaamheid is een vaardigheid die je geleidelijk opbouwt door dagelijks te oefenen.

De MBSR/MBCT mindfulnesstraining is een degelijke aandachtstraining, waarin je oefeningen leert die je fysiek en mentaal fitter en weerbaarder maken. De effectiviteit van het programma is in de afgelopen 35 jaar wetenschappelijk bewezen. Je hoeft dus niet in mindfulness te geloven om er baat bij te hebben.

Wat je leert in deze training:
  • Aandacht richten en opmerkzaamheid ontwikkelen.
  • Automatische reacties herkennen en gezondere keuzes maken.
  • Bewust omgaan met stressvolle en moeilijke momenten.
  • Oefenen met verschillende mindfulness technieken.
  • Mindfulness toepassen in het dagelijks leven op een manier die bij jou past.
Voor wie?

De mindfulnesstraining is waardevol voor iedereen die wel wat extra bewustzijn kan gebruiken. In het bijzonder is de training effectief in de omgang met (werk)stress, burn-out, somberheid, angst en slapeloosheid. Daarom vergoeden veel verzekeraars deze training! Check de Zorgwijzer voor de voorwaarden.

De mindfulnesstraining was een echte eye opener. In het begin had ik moeite om thuis te oefenen, maar naarmate de training vorderde kon ik steeds milder zijn voor mezelf en juist daardoor ging ik als vanzelf meer oefenen. Loes weet dit als geen ander over te brengen, met veel rust en geduld en een hele prettige stem.”
– Ellen

De training op een rij
  • 8 wekelijkse sessies van 2,5 uur en een oefendag
  • Thuis dagelijks ongeveer een uur oefenen
  • Persoonlijk voorgesprek
  • Prijs voor particulieren: 350euro incl. BTW
  • Korting mogelijk bij minimum inkomen
  • Prijs voor werkgever: 450 euro excl. BTW
  • Inclusief werkboek en geluidsopnames
  • Vaak vergoed door verzekeraars: zie zorgwijzer.nl

 

Groepstraining start 27 september 2019

Vrijdagen van 14:00 tot 16:30
Data sessies: 27/9, 4/10, 11/10, 18/10, 25/10, 1/11, 8/11, 15/11
Oefendag: 2/11 van 14:00 tot 20:00

Locatie: Yogaschool Noord
Nachtegaalstraat 157 (ingang via Havikslaan 20-22)
1021 EZ Amsterdam 

  Ja, ik meld me aan  

 

De trainers

Loes Glandorff

 

Laura Jager

Laura Jager zal als co-trainer aanwezig zijn bij de training. Ze houdt zich zo’n 10 jaar bezig met mindfulness en meditatie. Ze gaat regelmatig op retraite om voor een aantal dagen de stilte op te zoeken. De stilte helpt haar om echt ruimte te maken voor wat er is, waardoor ze moeilijke dingen beter kan dragen en de rijkheid van het leven meer kan ervaren.

Laura woont in Amsterdam Noord samen met haar twee poezen. Ze geniet van de gezelligheid van de stad maar vindt ook haar rust in de natuur.

Door een fietsongeluk heeft ze last van chronische klachten. Dit betekent dat er voldoende uitdagingen zijn om mindfulness mee te beoefenen. Ze laat zich graag inspireren door boeken en volgt regelmatig cursussen en workshops.