8-weekse groepstraining

Mindfulnesstraining vergroot je vermogen om hier en nu aanwezig te zijn. Daardoor wordt het makkelijker automatische reacties te herkennen en bewuste keuzes te maken.

Meer grip en meer genieten.

Je geest wordt rustiger, je kunt je beter concentreren en je leert makkelijker ontspannen. Je ervaart het leven intenser en bewuster en kunt daardoor meer genieten.

In de training ontwikkel je vaardigheden om stevig en open aanwezig te zijn. Je leert je automatische piloot herkennen en op nieuwe manieren met onbehulpzame patronen omgaan. Je vangt stressprikkels sneller op en leert effectiever omgaan met grenzen.

De training wordt ook wel Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) genoemd en heeft een duidelijk omlijnd programma. Het is ervaringsgericht: je leert door te doen.
In acht weken train je meditatietechnieken en ga je mindfulness toepassen in je dagelijks leven. Acht weken is een overzichtelijke periode, en volgens onderzoek lang genoeg om lange termijneffecten te zien.

Wat gaan we doen?

Na een voorgesprek zijn er 8 sessies van 2,5 uur en een stiltedag. Daarnaast oefen je dagelijks thuis.

Tijdens de groepssessies zijn er mindfulnessoefeningen, is er educatie en ruimte voor het uitwisseling van ervaringen. De educatie is praktisch en sluit aan bij de oefeningen. Je ervaring vormt de basis, het onderzoeken ervan heeft een sleutelrol: door goed te observeren wat er gebeurt, leer je gedrag en gedachtenpatronen herkennen.

Thuis oefen je ongeveer een uur. Je mediteert en doet informele oefeningen waarbij je aandacht geeft aan alledaagse dingen. De meditaties werken als laboratorium: je leert observeren zonder te hoeven reageren. Door die combinatie kun je mindfulness in je leven verankeren en je kwaliteit van leven vergroten.

Hoeveel tijd heb ik nodig?

Mindfulness is net zo natuurlijk als ademhalen. Dat wil niet zeggen dat het vanzelf gaat. Veel van ons zijn verleerd om in het moment te leven. Wie kent niet momenten dat je bent afgeleid, ondanks je intentie om erbij te blijven? Begrijpen hoe het werkt is niet genoeg. Mindfulness groeit door met de juiste houding te oefenen.

Voor carièretijgers, huismussen, avonturiers en worstelaars.

Mindfulnesstraining is geschikt voor iedereen die wel wat extra bewustzijn en inzicht kan gebruiken.

De training is bewezen effectief om stress te verminderen, beter om te gaan met somberheid, angst, pijn, overbelasting en vermoeidheid. Of je nu jong bent of oud, klachten hebt of zo gezond bent als een vis, mindfulness kan je kwaliteit van leven verhogen.

Als je twijfelt kun je altijd contact opnemen.

Wil je mindfulness eerst ervaren?
Kom naar de gratis meditatie bij Yogaschool Noord.

Een overzicht.

NIEUW START OP 17 april 2019:
8 Sessies: woensdag van 14:00 tot 16:30.
Stiltedag: zaterdag 19 of zondag 20 mei.
Persoonlijk voorgesprek: op afspraak.
Thuis: 6 dagen per week ongeveer een uur oefenen.
Trainingsmateriaal: logboek, werkboek en audio.
Maximaal 8 deelnemers.

Kosten: € 350
Vergoeding door verzekeraar: zie de Zorgwijzer voor een overzicht.

Locatie: Yogaschool Noord
Nachtegaalstraat 157 (ingang via Havikslaan 20-22)
1021 EZ Amsterdam

Meld me aan.

Toekomstige trainingen:
Augustus 2019 Engelstalig
September 2019 Nederlandstalig